By David Cay Johnston. The opinions expressed are his own.

Readers, I apologize. The premise of my debut column for Reuters, on News Corp's taxes, was wrong, 100 percent dead wrong.

Rupert Murdoch's News Corp did not get a $4.8 billion tax refund for the past four years, as I reported. Instead, it paid that much in cash for corporate income taxes for the years 2007 through 2010 while earning pre-tax profits of $10.4 billion.

For the first time in my 45-year-old career I am writing a skinback. That is what journalists call a retraction of the premise of a piece, as in peeling back your skin and feeling the pain. I will do all I can to make sure everyone who has read or heard secondary reports based on my column also learns the facts and would appreciate the help of readers in that cause.

No excuses. But I will explain how I made such a bonehead error.

The other facts I reported remain:

* Among the 100 largest companies in the United States, News Corp has the third largest number of subsidiaries in tax havens, a Government Accountability Office study found in 2009.

* On an accounting basis, which measures taxes incurred but often not actually paid for years, News Corp had a tax rate of under 20 percent, little more than half the 35 percent statutory rate, its disclosures show.