Michael's Feed
Mar 18, 2014

Cameron’s ex-media chief approved cash to monitor aides’ phones – court

LONDON (Reuters) – Andy Coulson, Prime Minister David Cameron’s ex-media chief and a former Rupert Murdoch editor, agreed to fund payments to monitor the phones of royal aides, a former reporter told a London court on Tuesday.

Clive Goodman, the ex-royal editor of Murdoch’s now defunct News of the World tabloid, who was jailed in 2007 for hacking the phones of the senior royal aides, said Coulson approved a 500 pound weekly payment to a private detective to monitor phones of staff working for Queen Elizabeth’s grandsons.

Mar 18, 2014

UK PM Cameron’s ex-media chief approved cash to monitor aides’ phones -court

LONDON (Reuters) – Andy Coulson, British Prime Minister David Cameron’s ex-media chief and a former Rupert Murdoch editor, agreed to fund payments to monitor the phones of royal aides, a former reporter told a London court on Tuesday.

Clive Goodman, the ex-royal editor of Murdoch’s now defunct News of the World tabloid, who was jailed in 2007 for hacking the phones of the senior royal aides, said Coulson approved a 500 pound ($830) weekly payment to a private detective to monitor phones of staff working for Queen Elizabeth’s grandsons.

Mar 17, 2014

Juror discharged from British phone-hacking trial as unwell

LONDON, March 17 (Reuters) – A juror was discharged on
Monday from the phone-hacking trial of two editors of Rupert
Murdoch’s now defunct British tabloid, the News of the World,
after becoming too unwell to continue.

Rebekah Brooks, the former chief executive of News Corp.’s
British newspaper arm, and Andy Coulson, who later
became Prime Minister David Cameron’s media chief, are on trial
at London’s Old Bailey court accused of phone-hacking and other
charges.

Mar 13, 2014

Princess Diana leaked royal directories to Murdoch tabloid, court hears

LONDON (Reuters) – The former royal editor of Rupert Murdoch’s now defunct British tabloid the News of the World told a court on Thursday the late Princess Diana had given him a directory of royal phone numbers to get back at her then husband Prince Charles.

Clive Goodman said the confidential directory which contained numbers of senior members of Britain’s royal household was delivered to the newspaper’s offices in 1992 when Diana was growing increasingly bitter about her husband.

Mar 10, 2014

Brooks: I was “rubber stamp” for illegal payments to official

LONDON, March 10 (Reuters) – Rebekah Brooks, Rupert
Murdoch’s former British newspaper chief, told a London court on
Monday it did not occur to her that one of her reporter’s
contacts, paid tens of thousands of pounds for exclusive
military stories, was a public official.

Under cross-examination at the Old Bailey, Brooks denied
inventing rules regarding illegal payments to officials, but
agreed she had merely been a “rubber stamp” when authorising
some 40,000 pounds ($67,000) in pay-outs to the military source.

Mar 6, 2014

Brooks and Coulson shared close secrets at time of Dowler hack

LONDON, March 6 (Reuters) – Rebekah Brooks, the former boss
of Rupert Murdoch’s British newspaper arm, admitted on Thursday
she and her deputy Andy Coulson would have shared intimate work
secrets at the time the paper she edited was hacking a murdered
schoolgirl’s phone.

Brooks and Coulson are both on trial on conspiracy to hack
phones when they were at Murdoch’s now defunct News of the World
tabloid, including that of 13-year-old Milly Dowler who was
murdered in 2002 when Brooks was editor.

Mar 5, 2014

Brooks denies phone-hacking cover-up at Murdoch’s UK arm

LONDON (Reuters) – Rupert Murdoch’s former British newspaper boss, Rebekah Brooks, denied on Wednesday she was part of a cover-up to conceal the extent of phone-hacking at one of his tabloids, but agreed she had paid 1 million pounds to buy the silence of one outraged victim.

Brooks, who ran News Corp.’s British arm, News International, until 2011, also said she could not explain why the editor of one of its papers had said to her all was “going so well” on the day his royal editor had pleaded guilty to phone-hacking.

Mar 5, 2014

Brooks accused of knowing about UK phone-hacking cover-up for years

LONDON (Reuters) – Rupert Murdoch’s former British newspaper boss Rebekah Brooks was accused by prosecutors on Wednesday of having known for years that phone-hacking was far wider than her company had acknowledged and was part of a cover-up.

Brooks, who ran News Corp.’s British arm News International until 2011, also said she could not explain why the editor of one of its papers had said to her all was “going so well” on the day his royal editor had pleaded guilty to phone-hacking.

Mar 4, 2014

Murdoch told me not to quit amid phone-hacking row – Brooks

LONDON, March 4 (Reuters) – Rebekah Brooks, former boss of
Rupert Murdoch’s British newspaper arm, told a London court on
Tuesday how the media mogul had persuaded her not to quit amid
public revulsion over the hacking of a murdered schoolgirl’s
phone.

Brooks, on trial for phone-hacking offences, said a 2011
report that journalists on Murdoch’s News of the World tabloid
had tapped the voicemail messages of 13-year-old Milly Dowler
had caused a national scandal, with her at its centre,
describing it at the time as a “sexist witch hunt”.

Mar 4, 2014

UK hacking furor turned into ‘sexist witch hunt’: Brooks

LONDON (Reuters) – Rebekah Brooks, former boss of Rupert Murdoch’s British newspaper arm, told a London court on Tuesday the media mogul had persuaded her not to quit amid public revulsion over the hacking of a murdered schoolgirl’s phone.

Brooks, on trial for phone-hacking offences, said a 2011 report that journalists on Murdoch’s News of the World tabloid had tapped the voicemail messages of 13-year-old Milly Dowler had caused a national scandal, with her at its center, describing it at the time as a “sexist witch hunt”.